Anders Schough.

Hem  /  Anders Schough

Kort om mig
Hej, Anders heter jag

och är en glad Stockholmsbo, uppvuxen i de halländska skogarna, som är driven, älskar att lösa problem, vara kreativ och skapa attraktiva lösningar med användaren i fokus.

På fritiden är jag innebandytränare, vilket jag har hållit på med under 15-års tid.

Jag är en person som alltid har varit nyfiken på det mesta och som ständigt vill lära mig, utvecklas och växa som person och samtidigt skapa häftiga resultat tillsammans med andra.

Utbildningar
  • Berghs School of Communication
    Digital Design & Strategy
    2019 – 2020
  • Bosön Idrottsfolkhögskola
    Idrottskonsulent
    2011 – 2013
  • Katrinebergs Idrottsfolkhögskola
    Idrottsledarskap & Hälsa
    2011 – 2013
Arbetslivserfarenheter
  • Sveriges Riksidrottsförbund
    UX Designer / Systemförvaltare
    2020 – nuvarande
  • Sveriges Riksidrottsförbund
    Systemförvaltare
    2015 – 2020
  • Studieförbundet SISU Idrottsutbildarna
    Projektledare Utbildning
    2013 – 2015
Praktikplatser
  • Growhouse AB
    UX Designer Intern
    2020

Övrigt
  • Ätrans Turist & Fritid AB
    Delägare
    2019 – nuvarande
  • Anders Schough Enskild firma
    Ägare
    2018 – nuvarande
Verktyg jag använder
Jag är UX Designer.

Jag jobbar med det som har med User Experience (UX) att göra – strategi, research, design och test.

1. Research

Jag börjar med informationssökning. Jag söker information om produkten och företaget, men även inom omvärlden. Detta för att få en tydligare analys i början av processen.

2. Förstå användarna

Vad är målgruppen? Vilka kundresor ska vi designa för? Vilka behov har användarna i dessa resor och vilka är viktigast? Vad är MVP?

3. Wireframes

En enkel skiss till en kommande webb- och mobiltjänst eller webbplats. En wireframe innehåller inga färger och former, utan fokus ligger på att strukturera upp innehållet.

4. Testa med användare

Test med nuvarande eller potentiella användare för att se om de kan använda lösningen på ett tillfredsställande sätt.

5. Prototyper

Klickbara prototyper som ger en tydlig bild av hur lösningen kommer att kännas och fungera.

6. Leverans

Efter alla föregående stegen kommer leverans av en lösning för kodutveckling. Testad av användare och baserad på kvalitativ och kvantitativ data och insikter under processen.

Jag är delvis även utvecklare.

Jag har bra koll på saker som gäller WordPress CMS, EpiServer CMS, CSS och HTML.

WordPress CMS & EpiServer CMS

WordPress är ett tryggt CMS för mig. Har även lite kunskap inom EpiServer CMS.

Denna webbplats är byggd med WordPress och med barntema från Divi, vilket betyder att jag har delvis använt egen kod.

HTML & CSS

Jag kan grundläggande HTML och CSS.

Som UX Designer tror jag på att det är bra att ha grundläggande kunskap kring skelettet för det jag designar.

”Kortfattat skulle jag beskriva Anders som nyfiken, noggrann och modig.”

Pia Ahlgren

Head of digital department, Röda Korset

”Anders är en väldigt omtänksam kille och väldigt nyfiken på att lära sig nya saker hela tiden.”

Malin Andersson

Föreningskonsulent, Täby Kommun