Välj en sida

Brightbee

BrightBee är en SaaS-plattform som hjälper mäklare att hitta köpare och säljare lättare via sociala medier. Deras avancerade målgruppsmetod kombinerar detaljerade sökparametrar (specifika intressen, demografisk data, online beteende m.m.) med offline data (CRM-system + andra databaser),

brightbee-workshop

Brief

Skapa en process för att avsluta ett abonnemang/prenumeration för befintliga kunder.

Områden

User Interface Design
Kravställning

Team

Sabrina Castells – Portfolio
Lovise Römer
Linus Hessle – Portfolio
Anders Schough
Nick Börjlind (Brightbee)
Niven Chinasamy (Brightbee)

Insikter

Huvudproblemet var inte dela artikeln som nuvarande användare. Största problemet var när kompisen skulle öppna den delade artikeln.

Utmaningar

Hur kan vi avsluta ett abonnemanget på ett enkelt och transparent sett, direkt på webbplatsen, för fastighetsbyråer så att företaget får ett gott rykte på marknaden efter användning av tjänsten?

Lösning

Vi skapade en mer inbjudande upplevelse för mottagaren ”kompisen” av delade artikeln och gjorde det lättare att ta del av erbjudandet som var en gratis provmånad. Vi såg till att onboarding var mycket kortare för kunden och vi fick fram en lösning som underlättade för kunden att dela en artikel med sina vänner.

Övriga projekt
Följ mig

Instagram

Linkedin

Dribbble