Brightbee.
En SaaS-plattform som hjälper mäklare att hitta köpare och säljare lättare via sociala medier. Deras avancerade målgruppsmetod kombinerar detaljerade sökparametrar (specifika intressen, demografisk data, online beteende m.m.) med offline data (CRM-system + andra databaser).
Brief
Hur kan Brightbee utforma ett avslut på prenumerationen som är lätt, transparent och möjligt att göra i en session på webbplatsen?
Design sprint
14 dagar
Min roll
Testledare under användartester & skapande av prototyper
Teamet
Anders Schough, Linus Hessle, Sabrina Castells och Lovise Römer
Research
I starten av design sprinten började vi med research. Eftersom vi ville lära känna Brightbee och dess uppdrag genomförde vi en workshop tillsammans med ägarna för att undersöka deras kundresa.
Vårt fokus var att förstå deras nuvarande off-boarding process. Vi diskuterade de olika anledningarna till att en kund bestämde sig för att lämna tjänsten och undersökte ”tvivel”. Baserat på alla nya insikter började vi prototypa en design för Brightbees nya off-boarding.
Insikter
En smidig och lättsam off-boarding kommer att stärka Brightbees rykte på marknaden.
Lösning
Möjligheten att kunna hitta off-boarding direkt i menyn för att öppet ge möjligheten till kunden att säga upp prenumerationen.
Att göra en kort process och samtidigt påvisa vad Brightbee har hjälp dig under tiden du varit kund.